دانلود طرح توجیهی آب معدنی - طرح توجیهی کارخانه آب آشامیدنی

دسته بندي : طرح توجیهی وکارآفرینی » صنایع غذایی
دانلود طرح توجیهی آب معدنی - طرح توجیهی کارخانه آب آشامیدنی ویرایش زمستان 95

آبهای معدنی ( Inorganic Water ) ، آبهایی هستند که در یک کیلوگرم آنها لااقل هزار میلی گرم نمک و یا 250 میلی گرم انیدرید کربنیک آزاد موجود است.


آب معدنی نسبت به آب های دیگر از لحاظ میزان املاح موجود غنی تر است و از نظر میزان مواد معدنی، نوع مواد معدنی و گاز و همچنین درجه حرارت تفاوت دارد.

ترکیباب موجود در آب معدنی
میزان و نوع ترکیبات موجود در آب های معدنی با توجه به مکان های مختلف زمین با هم تفاوت دارد . به این دلیل که میزان ترکیبات زمین در نقاط مختلف با هم متفاوت است.
در آب معدنی ترکیباتی مانند نمکهای ید و ترکیبات آرسنیک و ترکیبات گوگرددار و مواد رادیواکتیو و نظیر آنها وجود دارد که در آب معمولی نیست.

کارخانه های که آب معدنی را بسته بندی کنند , باید در اطراف چشمه ها و چاه های مورد نظر احداث شوند.


طرح توجیهی کارخانه آب معدنی

راه‌اندازی کارخانه خط تولید آب معدنی

برای اینکه بتوانید یک کارخانه برای تولید و بسته بندی آب معدنی احداث کنید اولین کاری که باید انجام دهید این است که از سازمان صنایع و معادن استان و سازمان آب مجوز لازم را بگیرید. که در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی وضعیت بحرانی آبهای زیر زمینی گرفتن جواز کار بسیار سختی است حتی ممکن است که اصلا در حال حاضر جوازی برای این کار ندهند مگر اینکه بتوانید امتیاز آن را از صاحبان قبلی این کارخانه های خریداری نمایید.

قیمت هر متر مکعب آب 750تومان است که منطقه‌های آب‌‌خیز بیشتر در قسمت غربی کشور وجود دارند.

بنابراین بدیهی است برای کاهش هزینه حمل و نقل و نزدیکی به چشمه یا چاه مورد نظر، بهتر است زمین شما نزدیک‌ترین محل به منبع آب باشد. تهیه زمینی به مساحت حداقل 4هزار متر ضروری است. آبی که قرار است بسته‌بندی شود، باید استانداردهای لازم را داشته باشد. معمولا این آب از مناطق برفگیر و دارای معادنی با خاک آهکی به طبیعت ارزانی می‌شود.

نکته قابل توجه این است که شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری بدون دردسر، یک کارخانه همراه با امتیاز آب خریداری کنید. این کارخانه‌ها به دلایل مختلف به خریداران واگذار می‌شوند و قیمت‌های متفاوتی از 1 تا 100 میلیارد تومان دارند.

اگر قرار است که کارخانه شما سودده باشد و محصول‌تان پس از عرضه به بازار، به فروش برسد باید حداقل تولید 6 هزار بطری در ساعت را مدنظر قرار دهید. زیرا پایین‌تر از این مقدار با توجه به نوسانات موجود، توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

در بطری (18تومان)، لیبل (15تومان)، نایلون شیرینگ برای هر بطری (30تومان) و پریفرم (150تومان) از مهم‌ترین و رایج‌ترین هزینه‌های جاری است که برای هر بطری باید بپردازید، اما اگر از پولی که باید بابت زمین پرداخت کنید صرف نظر شود، مبلغی به میزان 1 تا 5/2 میلیارد تومان برای احداث کارخانه لازم دارید.

علاوه بر آن به صورت سالانه دست‌کم باید 150میلیون تومان برای تعویض فیلترهای تصفیه هزینه کنید.

این مبلغ بستگی به تمیزی و گوارایی آب دارد؛ یعنی هرچه منبع شما آب تمیزتری تولید کند، هزینه کمتری برای تعویض فیلتر متقبل خواهید شد. آزمایشگاه، از آن دسته مکان‌هایی است که برای اکثر کارخانه‌های تولید موادغذایی و نوشیدنی لازم است.

پس حداقل 100 تا 300میلیون تومان برای احداث آزمایشگاه کنار بگذارید. هر کارخانه بستگی به نوع ماشین‌آلات و تکنولوژی به کار رفته در آن می‌تواند در بخش تولید از 6 تا 20کارگر داشته باشد

هدف از اجرایی کردن طرح توجیهی حاضر راه اندازی یک خط تولید آ بمعدنی به مساحت 5000 متر مربع می باشد.
و ظرفیت تولید 52000 تن آب آشامیدنی بسته بندی شده در سال می باشد.
طرح توجیهی کارخانه آب معدنی

آخرین نگارش طرح مربوط به زمستان 95


خلاصه گزارش

1-عنوان فعاليت:    کارخانه تولید و بسته بندی آب معدنی
2-ظرفيت :    12 میلیون بطری در سال
5-اشتغال طرح :    16نفر
6-سرمايه ثابت طرح :    26981.92میلیون ریال
7-سرمايه گذاري کل طرح :    35150.99میلیون ریال
8-ميزان زمين طرح :    10000متر مربع
9-ميزان زمين بنا :    820متر
10-ميزان تسهيلات مورد نياز :    24605.69میلیون ریال
11-نوع تسهيلات :    وام
12-نقطه سربه سر توليد :    48.94%
13-مدت برگشت سرمايه :    3.15سال
14-نرخ بازدهي سرمايه :    24.35%

آخرین ویرایش طرح : نگارش شده در زمستان 95


به شما این اطمینان را می دهیم که همه اطلاعاتی در فهرست لیست شده اند به طور کامل و دقیق در طرح آورده شده اند .


در صورتی که قصد دارید با این طرح برای راه اندازی طرح آب معدنی وام بگیرید می توانید از این طرح استفاده کنید , فایل ورد (word) هم برای شما ارسال می شود و قابل ویرایش است و براحتی می توانید اطلاعات خود را جایگزین کنید.

دسته بندی: طرح توجیهی وکارآفرینی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 13733 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: (word - فایل پی دی اف pdf)

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:435 کیلوبایت

 قیمت: 14,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    برای استفاده از این فایل تنها کافی است فایل طرح آب معدنی را دانلود کنید تا فایل ورد و فایل پی دی اف را همان لحظه دریافت کنید.از طرح آب معدنی می توانید برای گرفتن وام و همچنین جواز هم استفاده کنید .

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل ورد (word - فایل پی دی اف pdf)

  • گالری تصاویر :
    طرح توجیهی کارخانه آب معدنی طرح توجیهی کارخانه آب معدنی